MissV:ANTI ZWARTE PIET BETOGERS AANGEHOUDEN IN AMSTERDAM

 Neem me maar mee iOffer

@Mart Radio met the crw

 
Ja! Ik MissV vind zwarte piet racisme daarom ben ik op 2 november  2011 de petitie gestart: 


Op 12 november 2011 werd Quinsy Gairo ( film- theatermaker ) hardhandig door de politie opgepakt omdat hij een stil protest voerde ( hij droeg een t-shirt met de tekst: Zwarte Piet is Racisme) tijdens de Sinter(pedo)klaas intocht in Dordrecht. Ik kreeg dit te horen via een bc, ik werd zo verdrietig en woedend ik moest wat doen. Samen met andere strijders ben ik de dag erna ( 13/11) naar de intocht op het Leidseplein te Amsterdam gegaan ( This is my hometown Lets do this!).  We zouden net als Quinsy een stil protest houden. De politie had ons snel in het vizier nadat we een interview aan AT5 hadden gegeven grepen ze ons hardhandig en gewelddadig in de boeien. Ik werd zelfs meerdere malen beledigd door agenten. Ik vind het zwak en triest dat ze hun persoonlijke mening niet voor zich konden houden..wauw... Miss Kitty en ik zaten samen op een cel toen het eenmaal gezellig begon te worden ( we gaven een van die vrouwelijke agenten weave advies want d'r weave leek op een bezem) mochten we weg met een boete. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ze ons zouden houden en gelukkig gebeurde het niet want ik had een date die avond ;)
  

Deze V&D pieten waren nog brutaal om in discussie te gaan met mij en me buurvrouwtje nadat we hadden gezegd geen pepernoten te willen en niet meedoen met de racistische elementen. Ze vonden het belachelijk en vroegen ons nogmaals en heel sarcastisch:"Willen jullie pepernoten"...
Je krijgt die pepernoten in je tyfus pan als je niet snel faking op flikkert zei ik met een plat Amsterdams accent en demon voice. En weg waren ze!


 Love naar me mede strijders We did it

Special shout out naar me blokjes legging van H&M :)


Kijk hier wat er gebeurde! 

Reacties

Populaire posts